لاستیک درب ظرفشویی بوش

تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش


لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش

در ماشین ظرفشویی های بوش لاستیک مخصوصی در دور درب ماشین ظرف شویی جایگزاری شده تا از نفوذ آب به بیرون ماشین ظرف شویی جلوگیری کند. این لاستیک از جنس پلاستیک نرم و به صورت دولا می باشد و اگر زخمی شود آب به بیرون ظرفشویی نفوذ خواهد کرد به همین جهت هر چند چند ماه یکبار بازدید و با آب گرم شسته شود. باید به این نکته توجه کنید که محل تا خوردن لاستیک محیط مناسبی برای باکتری و چربی هاست که علاوه بر بو گرفتن باعث خوردهگی نیز می شود.

لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش

تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش

همان طور که اشاره شد نشتی آب از جلوی ماشین ظرفشویی، به احتمال زیادی به دلیل صدمه دیدن یا ازبین رفتن لاستیک دور درب است. در این ادامه ما نحوه‌ی تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش را برای شما توضیح می‌دهیم.

اکثر ماشین‌های ظرفشویی دارای دو لاستیک درب هستند؛ یکی لاستیک بالایی که در سه قسمت درب قرار دارد و دیگری لاستیک درب پایین که در قسمت پایین درب قرار دارد. تعوض هر کدام از این لاسیتک‌ها با هم فرق دارد. درصورتی که مشکل از لاستیک پایینی بود، بدانید که تعویض آن خیلی سخت تر است.

اگر در مورد قطعات مصرفی ماشین ظرفشویی بوش خود اطلاعی ندارید کافی است به قسمت اخبار و تازه های فرا سرویس مراجعه کنید

شرح مراحل تعویض لاستیک بالایی ظرفشویی بوش

  1. ابتدا  دوشاخه برق را از پریز خارج کنید تا از ایجاد هرگونه مشکل در طول پروسه‌ی تعویض لاستیک، مطمئن شوید.
  2. لاستیک قدیمی را از درب خارج کنید. این کار خیلی آسان است و دچار مشکلی نمی شوید.
  3. بعد از خارج کردن لاستیک قدیمی می توانید لاستیک جدید را جایگزین کنید؛ وسط لاستیک را پیدا کنید و این قسمت را در بالا و وسط شکاف قرار دهید و به آرامی شروع به جا انداختن آن در ماشین ظرفشویی کنید. لاستیک بگونه ایی است که فقط از یک طرف می‌تواند در جایش قرار داده شود.
  4. در آخر حداقل دو سانتی‌متر از هر طرف لاستیک را نگه دارید اما اگر لاستیک اضافی نبود مهم نیست.

می بینید که به آسانی لاستیک بالایی تعویض شد. درصورتی که همچنان آب از جلو نشت می‌کند باید لاستیک پایینی را هم عوض کنید.

اگر شما وقت این کار را ندارید و یا میخواهید به صورت کاملا تخصصی این مورد برطرف شود با نمایندگی بوش یعنی فرا سرویس تماس بگیرید تا سریعا کارشناسان ما به بررسی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش شما رسیدگی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.