قطعات مصرفی ماشین ظرفشویی بوش

قطعات مصرفی ماشین بوش


قطعات مصرفی ماشین ظرفشویی بوش

بوش یکی از بهترین برند ها در زمینه وسایل خانگی است ، ماشین ظرف شویی این برند از قطعاتی با تکنولوژی بالا و پیشرفته ایی تشکیل شده است که تعمیر و عیب یابی آن به امری مشکل و پیچیده مبدل کرده است پس حتما باید از خدمات پس از فروش و نمایندگی بوش و یا از تعمیرکار حرفه ‌ای بوش کمک بخواهید ، چرا که هرگونه اشتباهی در تعمیر ماشین ظرف شویی بوش منجر به خراب شدن سیستم دستگاه و ایجاد هزینه های اضافی تری برای شما می شود ، فرا سرویس به دلیل دارا بودن نمایندگی بوش به راحتی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر میکند.

قطعات مصرفی ماشین ظرفشویی بوش شامل موارد زیر است

  1. پمپ تخلیه اینورتور ظرفشویی بوش
  2. پمپ تخلیه مگنتی
  3. هیت پمپ ظرفشویی های سری ۸
  4. شیر برقی و اکوا استاپ ظرفشویی
  5. المنت لوله ای
  6. سنسور کثیفی و چربی
  7. هیدروستات
  8. کابل برق ظرفشویی بوش سری SMS  سری ۸
  9. برد کنترل ظرفشویی
  10. مخزن نمک ظرفشویی
  11. مخزن روغن جلادهنده
  12. سبد بالا و پایین
  13. جا قاشقی
  14. فیلتر داخلی ظرفشویی
  15. بازوی آبفشان
  16. دوش بالایی ظرفشویی
  17. سنسور دما
  18. جت پمپ
  19. پمپ تخلیه آسکول

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

عملیات تخلیه آب از مخزن ظرفشویي را انجام می دهد و بعضی اوقات کار تولید گرما را نیز انجام می دهد. از پمپ های بزرگ و پیچیده تر در مدل های قدیمی تر استفاده می شد.

پمپ تخلیه مگنتی ماشین ظرفشویی بوش

از یک هسته آهن ربایی و دو سیم پیچ تشکیل شده است. با برقراری جریان الکتریکی هسته شروع به گردش می کند.

هیت پمپ ظرفشویی های سری ۸

در مدل های سری ۸ و sms ظرفشویی بوش، هیتر آب،سنسور دما و جت پمپ با هم به صورت یک سیستم می باشند.

این قطعه دارای مزایا و معایبی است؛ هیت پمپ در سرعت بالای گرم کردن و کاهش انرژی بسیار موثر است اما ایراد آن در زمان خرابی می باشد، بدین صورت که هر بخشی خراب بشود باید تمام قطعات عوض بشود.

شیر برقی و اکوا استاپ ظرفشویی

اگر در هر نقطه ای از ماشین ظرفشویی بوش در مسیر آب با نشتی روبرو شود، این قطعه سریعا آب ورودی را قطع می‌کند. سنسورهایی که در کف دستگاه تعبیه شده اند نشتی آب را تشخیص می دهند. در واقع سوپاپ ایمنی دوگانه به طور مستقیم به سوپاپ آب متصل است و در صورت نشت آب، سنسورهایی که در کف دستگاه تعبیه شده اند بلافاصله نشتی آب را تشخیص می دهند، و آب را بطور خودکار قطع می کند و ماشین ظرف شویی را خاموش می کند.

المنت لوله ایی

قطعه ایی نیمه هادی و الکترونیکی است که وظیفه آن گرم کردن آب وارد شده به دستگاه است. هنگامی که جریان برق از آن عبور می کند داغ می شود و باعث گرم شدن آب برای عملیات شت و شو می شود.

میزان گرمایش آب با توجه به نوع برنامه شستشو و میزان دمان اولیه آب متفاوت است. یک سنسور دما نیز وجود دارد که تغییرات دمای آب را به برد اصلی انتقال می دهد.

قطعات مصرفی ماشین ظرفشویی بوش

اگر در مورد تعویض لاستیک درب ماشین ظرفشویی بوش خود اطلاعی ندارید کافی است به قسمت اخبار و تازه های فرا سرویس مراجعه کنید

سنسور کثیفی و چربی

این سنسور با تابش اشعه فرابنفش در مسیر گردش آب، زاویه شکست تابش و مقدار کثیفی آب را بررسی می کند و به برد اصلی ارسال می کند. در صورتی که در آبکشی آخر، آب درون دستگاه کدر باشد برد اصلی آن را تخلیه کرده و آبکشی دیگری انجام می شود.

هیدروستات

این قطعه وظیفه تنظیم و کنترل میزان آب ورودی به دستگاه در برنامه های مختلف شستشو و جلوگیری از سرریز شدن آب ظرفشویی بوش دارد و در مدل های مختلف تنوع زیادی دارد به همین جهت با توجه به مدل، ممکن است این قطعه چند وظیه را بطور همزمان انجام دهد.

هیدروستات بوسیله ی شلنگ به کف ظرفشویی متصل می شود. با ورود آب به درون دستگاه، هوای داخل شیلنگ رابط به دیافراگم داخل هیدروستات فشار وارد می کند. در نتیجه با تغییر این پرده، کنتاکتور فعال می شده و میزان آب ورودی به دستگاه محاسبه می شود.

برد کنترل

وظیفه آن کنترل و ارسال فرمان به قطعات مختلف ظرفشویی است. این قطعه کلیه عملیات شستشو، ابکشی و خشک کردن را در ماشین ظرفشویی بوش  هدایت و مدیریت می کند.

برد کنترل ممکن است به دلیل موارد زیر خراب شود:

  • نوسانات برق و استفاده دستگاه در ساعت پیک مصرف
  • آبریزش دستگاه و نفوذ آب به داخل آن برد در پایین ظرفشویی
  • شل بودن کابل وردی
  • استفاده از اتصالات نامناسب مانند پریز و تبدیل های رابط سه راهی …

مخزن نمک

برای نگهداری نمک ماشین ظرفشوییکه از پلیمرهای طبیعی تولید می شود، استفاده می گردد. سوراخ های موجود بر روی سطح مخزن یون ها را به خود جذب کرده و باعث کاهش سختی آب می شود.

مخزن روغن جلادهنده

در روش تیرید که در ماشین ظرف شویی های بوش برای پروسه خشک کردن استفاده می شود، نیاز به روغن جلادهنده است. در شروع سیکل خشک کردن، روغن بر روی ظروف پاشیده می شود و آن ها را لیز می کند تا بعد از تبدیل بخار مایعات به قطرات بزرکتر تبدیل شده و از روی ظروف سر خورده و جدا می شود.

فیلتر داخلی ظرفشویی

وظیفه اصلی آن تمیز کردن محلول شستشو که معمولا ترکیبی از آب، شوینده، آلودگی ها و خرده مانده های غذا می باشد، است و به طور مرتب در هنگام شستشوی ظروف در حال گردش است.

بازوی آبفشان

آب را در بخش های مختلف دستگاه هدایت می نماید و آبکشی ظروف را انجام می دهد. با توجه به مدل دستگاه، چند عدد از این بازوها وجود دارند که در تمام طول شستشو در حال حرکت هستند.

سنسور دما

برای اندازه گیری دمای آب طراحی شده است و هر گونه تغییر در دمای آب را به برد اصلی ارسال می کند.

اگر شما وقت این کار را ندارید و یا میخواهید به صورت کاملا تخصصی این مورد برطرف شود با نمایندگی بوش یعنی فرا سرویس تماس بگیرید تا سریعا کارشناسان ما به بررسی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش شما رسیدگی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.